Nytt gemensamt inredningskoncept i globalt företag

Recommend
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIN
  • Pinterest
Share
Tagged in

Bakgrund

Företaget hade utvecklat ett nytt gemensamt inredningskoncept för arbetsmiljöer och kundytor som även involverade nya arbetssätt för både tjänstemän och utvecklare. Detta var under implementering över hela världen där företaget har verksamhet. Förutsättningarna var olika i olika länder och för att lyckas med implementeringen krävdes ett förändringsarbete.

Lösning

Som ett delprojekt inom satsningen genomfördes olika typer av change management och kommunikationssatsningar i syfte att öka kunskapen om syftet med konceptet, hur de olika typerna av miljöer var tänkta att användas och att öka motivationen för att vilja pröva de nya arbetssätten. En viktig del var att arbeta tillsammans med cheferna och deras assistenter för att stödja dem i arbetet när det var dags för deras medarbetare att byta arbetsmiljö.

Resultat

Genom de utvärderingar som delprojektet utarbetade inom företaget och i samarbete med externa undersökningsinstitut framgick det tydligt att bland de funktioner där chefen var motiverad och ägnade tid och resurser för förändringsarbetet där gick förändringsarbetet smidigare och motståndet mot det nya var betydligt lägre (och vice versa).

In English

Sedan 1997 har vi framgångsrikt hjälpt våra kunder att leda och utveckla sina verksamheter. Vi har specialiserade konsulter med lång och bred erfarenhet från näringsliv, myndigheter, kommuner och statliga företag.